UFirst Day Out Ladies Edition Perodua

Ahad lepas Aten berpeluang untuk join satu aktiviti dari Perodua. Aten pun baru tau Perodua banyak buat aktiviti yang menarik. Since Aten ada kereta Perodua Bezza, Aten layak untuk join aktiviti ni. It is called UFirst Day Out Ladies Edition. Aktiviti ni istimewa untuk perempuan je. Mengeratkan hubungan silaturrahim sambil menimba ilmu tentang kereta.
Seawal 8 pagi Aten dah sampai Perodua Seremban. Punya excited nak join UFirst Day Out Ladies Edition. Sampai - sampai je terus register and Aten dapat group Diva Gorgeous. Bila lagi nak merasa kan jadi diva gorgeous. Hahahaha! Sementara tunggu peserta lain datang, Aten makan sarapan pagi yang disediakan. Sedap gila! Dah la memang tengah lapar. Hahaha.
Sesi pagi kitorang (#UfirstKongsi) dimulakan dengan knowledge sharing oleh Kak Oja. Kak Oja share punca macam mana accident terjadi, tips macam mana nak jadi pemandu yang berhemah, belajar blind spot kereta kat mana, cara nak check bateri kereta, cara nak baca tarikh tayar kereta dikeluarkan, maksud simbol2 di meter kereta, apa yang kita perlu buat bila accident dan banyak lagi. Kak Oja pulak pandai explain. So, Aten dan peserta lain takde rasa mengantuk pun. Hehehehe
Selepas tu, kitorang buat A.S.A (Advanced Safety Assist) car safety feature demo and trial.

What is A.S.A (Advanced Safety Assist) car safety feature?
Sepasang kamera pada cermin hadapan membaca objek di hadapan dan mengira kelajuannya dan sekiranya objek itu berhenti, kereta akan berhenti serta merta. Sistem ini menggunakan sistem Smart Assist yang sudah wujud pada Daihatsu di Jepun - satu kelebihan yang ada pada Perodua kerana ia mendapat teknologi modern pada harga mampu milik untuk keselamatan pengguna.

A.S.A car safety feature ni ada dekat kereta Perodua yang terbaru. Feature terbaru Perodua ni akan membantu mengurangkan berlakunya kemalangan kecil. Feature ni boleh diaktifkan 3 kali sahaja at a time. Then korang kena restart balik kereta untuk aktifkan balik feature ni.
Then, kitorang belajar pulak basic car maintenance practical and demo. Haaa, paling Aten lemah bab ni. Reti drive je. Hahah. Nak pam tayar pun tak confident. Kat sini kitorang belajar cara nak check minyak hitam kereta, apa kena buat bila temperature kereta naik, nak isi air kereta kat mana. Cara nak jump kereta dengan kereta lain. Banyak la Aten belajar. Lepas ni dah confident sikit bila bukak kereta bila kereta problem kat mana-mana. Hehehe.
Lepas habis je aktiviti kat atas, kitorang ramai-ramai konvoi pergi X-park Sendayan (#UfirstFun) untuk acara bersukan pulak. Ni aktiviti yang Aten paling tunggu-tunggu sebab Aten tak pernah cuba semua aktiviti yang Perodua sediakan.
Games Challenge yang disediakan oleh Perodua ialah Go Kart, ATV, Memanah dan Paintball Target Shoot. Overall, paling Aten suka ialah Go Kart. Hahahaha. Dah lama dah teringin nak cuba tapi tak berkesempatan. Akhirnya kat Ufirst Day Out Ladies Edition baru dapat cuba. Sambil menunggu turn nak bermain tu, dapat berkenalan dengan peserta lain dari semua peringkat umur. Semua sporting gila walaupun baru kenal. 
Lepas dah penat bermain tu, Aten proceed to next session which is pamper session (#UfirstCantik). Dah penat badan main game, kena lah manjakan badan dan kaki. Aten pilih foot massage. Senang. Bukak kasut je. Hehehhe. Ada yang pilih manicure, henna & facing painting. Sambil-sambil tu boleh makan sementara tunggu peserta lain menghabiskan task dorang. Makanan paling Aten takleh lupa ialah Soto! Habis 3 mangkuk Aten makan. Hahahaha. 
Aktiviti terakhir kitorang ialah #UfirstSihat. Ada nutrition talk oleh Adele Wong. Apa yang kita patut makan seharian. berapa kalori kita patut consume hari-hari. Cara nak kira kalori yang badan kita perlukan. Apa sebab kita tak kurus-kurus walaupun tak makan. Terus terbayang balik apa yang Aten makan dari pagi tadi. Hahahaha.
Last sekali ialah penyampaian hadiah kepada semua peserta yang aktif dah menang games challenge. Tahniah kepada semua! Nasib je Aten tak menang sebab tak biasa dengan game yang disediakan. Hahaha. Next event boleh dah aim nak menang hadiah dari Perodua. Hehehe
Overall, semua best! I had fun! Selepas ada baby, ni la aktiviti yang paling lama Aten join. 1 hari tinggal Ammar dengan atuk nenek dia. Hahahaha. Kira me-time Aten la join Ufirst Day Out Ladies Edition ni. Hope next year Perodua buat lagi aktiviti camni. Memang Aten akan join.

Btw, kalau korang nak tau event apa yang disediakan oleh Perodua, korang hanya perlu download apps Ufirst. Loyalty programme untuk pengguna Perodua. Aktiviti yang dijalankan oleh Perodua ada kat apps ni. Korang boleh kumpul Ukoin untuk redeem merchandise dari Perodua. Banyak tau keistimewaan yang korang akan dapat seperti freebies, diskaun, aktiviti yang menyeronokkan dan jemputan khas juga. Jangan lupa download tau!
Google Play Store: http://bit.ly/ufirstapp-android


Perodua

Post a Comment

1 Comments