Shopee Seller Awards 2017

Percaya atau tidak, daripada seorang suri rumah di rumah, kini seorang usahawan berjaya dengan keuntungan hampir RM750,000 dengan Shopee!
Shopee, pasaran mudah alih pertama di Asia Tenggara dan Taiwan mengumumkan Te Mei Hong, 39 dari Shopee ID: cathyshop sebagai 'Seller of the Year' di Shopee Seller Awards 2017 diadakan di Double Tree by Hilton, Kuala Lumpur. Beliau telah dianugerahkan dengan trofi, wang tunai RM3,500 dan tempat iklan di platform Shopee worth RM30,000 yang disampaikan oleh tetamu kehormat Yang Berhormat Dato 'Sri Hajah Nancy Shukri, Menteri dari Jabatan Perdana Menteri; dan YBhg. Datuk Mohd Shukrie Mohd Salleh, Ketua Pegawai Eksekutif, Pos Malaysia, dan disaksikan oleh Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopee.
Te berpindah ke Malaysia dari Medan, Indonesia pada tahun 2003 dengan harapan untuk membina kerjaya beliau untuk memberikan kehidupan yang lebih baik untuk keluarganya. Pada tahun 2009, beliau telah menubuhkan perniagaan borong sendiri menggunakan platform Facebook untuk memasarkan produk sehingga dia berdaftar dengan Shopee pada akhir 2015. Sejak itu, dia telah mendapat hampir RM750,000.00 keuntungan dalam penjualan pakaian kanak-kanak dan mainan.
Acara ini telah diadakan untuk mengiktiraf penjual Shopee yang telah menunjukkan rekod prestasi perniagaan yang amat bagus dalam menjual produk mereka di platform Shopee. Ia juga merupakan sebahagian daripada penghargaan Shopee kerana kesetiaan mereka sejak pelancaran rasminya pada 1 Disember 2015. Sehingga Mac 2017, Shopee telah mencatatkan Gross Merchandise Value (GMV) tahunan dengan USD2.5 bilion serantau di 7 buah negara, Dengan penyenaraian lebih daripada 100 juta produk di seluruh rantau ini, Shopee telah menjadi pasaran kegemaran bagi pengguna.
"Shopee adalah platform yang paling pesat berkembang di rantau ini. Tetapi kita tidak akan mempunyai pertumbuhan yang menakjubkan itu tanpa sokongan berterusan penjual kami, "kata Ho. "Kami komited untuk terus membantu mereka mengembangkan perniagaan mereka melalui pelbagai insentif seperti Zero (0) komisen, Program Penghantaran Percuma di seluruh negara dan Universiti Shopee yang merupakan siri bengkel perniagaan percuma diadakan di seluruh negara untuk memberi kuasa kepada usahawan dengan kemahiran yang diperlukan untuk menjual online" .
Pada acara itu, Shopee turut memberi anugerah kepada kategori berikut:
●   Most Popular Official Shop [V] 
●   Best in Beauty & Personal Care [V] 
●   Best in Home & Living [V] 
●   Best in Fashion (Women) [V] 
●   Best in Fashion (Men) [V] 
●   Best in Toys, Kids & Babies [V] 
●   Best in Mobile & Gadgets [V] 
●   Best in Muslimah Wear & Beauty [V] 
●   Most Supportive Seller  
●   Most Outstanding Customer Service 
●   Rookie of the Year  
●   Shopee University Valedictorian  
●   Relationship Manager of the Year 
Dari anugerah yang tersenarai, 8 kategori ditanda [V] telah dibuka untuk pengundian awam yang berakhir pada 20 Mac 2017
Congratz Rawlin Glams menang best dress di Shopee Seller Awards 2017!

Shopee App boleh dimuat turun secara PERCUMA di Google Play dan App Store.

Post a Comment

0 Comments