Kamus Oxford Fajar edisi ke - 9 dahh dibukukan dan dilancarkan!


Fuhhh! 

Sedar tak sedar buku kamus Oxford ni dah edisi yang ke - 9 wehh ! Haritu Aten g launching event kamus ni di Kuala Lumpur Performance Arts Centre ( KLPAC ) . Cantik tempat tu. Photoshoot kawen pun cantikk. Hehehe




Kamus Oxford ini telah dirasmikan oleh timbalan menteri pendidikan iaitu YB Tuan P. Kamalanathan. Suka dengar cerita pasal typical malay yang mengata kita bila kita cakap English slang orang putih punya. Ingat lagi ape yang kawan dia kata kt dia ' Kau takya nak bajet speaking Mat Salleh lah" . Gittuew. Dia pun merasa ape yang Aten pernah rasa. Hewhew.

Ape yang menariknya kamus ni?
Kamus Oxford edisi ke-9 kali ni membantu pelajar dalam semua aspek dalam pembelajaran bahasa dan direka untuk membantu pelajar membaikkan percakapan dalam bahasa Inggeris dan meningkatkan kemahiran berkomunikasi. Disertakan dalam kamus ni ialah iSpeaker, DVD-ROM dan Speaking Tutor, iWriter dan Writing Tutor yang sentiasa dikemas kini daripada edisi-edisi yang sebelum ni. iSpeaker menunjukkan video cara sebutan yang betul perkataan mengikut British English dan American English. Ada jugak video perbualan harini diletakkan dalah iSpeaker ni. Menarik kan? Dalam kamus ni jugak telah ditambah 700 perkataan baru daripada edisi sebelum ni yang hanya ada 184,500 perkataan.

Harga sangat berpatutan. Hanya RM89.90 . Ape tunggu lagi. Jom beli di kedai buku yang berdekatan. Mari kita sama-sama improve English kita ! 


"SAY IT WITH OXFORD"


"LEARNING ENGLISH IS FUN"


Untuk maklumat lanjut boleh klik link ni : 

 www.oxfordlearnersdictionaries.com atau www.oxfordfajar.com.my

Post a Comment

0 Comments