Buffet Ramadan @ The Resort Cafe, Sunway Resort Hotel & Spa

Sunway Resort Hotel & Spa kini kembali dengan buffet Ramadan yang lebih wow! 

The Resort Cafe menawarkan lebih daripada 400 hidangan autentik yang dimasak oleh brigade chef yang diketuai oleh Chef Mohamad Yatim Supaat, Sous Chef Tournant dari The Resort Café yang mempunyai lebih dari 20 tahun pengalaman bekerja di hotel tempatan dan antarabangsa.

The Resort Cafe akan menyediakan 10 stall utama sempena bufet Ramadan 2019. Antaranya ialah Assam Pedas Gearbox Station, Churrasco Station, Seafood Bakar Station, Golek Station, Kawah Station, Warisan Station, Noodle Station, Nasi Station, Satay Station and Goreng-goreng Station.
Assam Pedas Gearbox Station
Jangan lupa untuk makan Sup Gearbox Turbo yang dicampurkan dengan kuah asam pedas. Hidangan kegemaran ini dimasak di atas api yang perlahan selama 8 jam dan hasilnya memang sangat sedap! 
Churrasco Station
Menampilkan pelbagai jenis daging dan sayur-sayuran panggang yang lembut, sayur-sayuran segar dan buah-buahan. Ada daging panggang, ayam dan kambing. Para tetamu boleh mencuba pilihan Middle East seperti Minced Chicken Kebab, Minced Seafood Kofta Kebab dan banyak lagi.
Seafood Bakar Station
Makanan laut segar seperti Ikan - Ikan Pari, Kembong, Sotong Hokkaido, Udang, Kupang, Udang, Kerang dan banyak lagi akan dimasak oleh chef. Ini boleh dinikmati dengan pelbagai sambal yang disediakan.
Golek Station
Seekor kambing golek akan dihidangkan. Kambing diperap semalaman dengan lebih daripada 25 rempah tempatan yang berbeza dan herba campuran seperti halia lama, bawang putih, serai, galangal, garam, masala, ketumbar, yoghurt, daun pudina dan serbuk cumin sebelum perlahan-lahan memakan selama 4 jam dipanggang untuk mengekalkan kelembapannya, menghasilkan daging yang lembut untuk dinikmati oleh pengunjung.

Kawah Station
Mempunyai pilihan Gulai Kawah yang akan dihidangkan di dalam kawah besar. Dengan pilihan dua atau tiga Gulai Kawah berkhidmat setiap malam dari 8 jenis rotasi. Senarai Gulai Kawah terdiri daripada Gulai Ayam Kampung, Gulai Ikan Tenggiri, Gulai Ayam Lengkus, Gulai Ikan Siakap Kepak, Gulai Daging, Gulai Kambing, Gulai Ikan Pali dan Gulai Nangka Muda.

Warisan Station
Mempamerkan hidangan kegemaran tradisional dan abadi sepanjang masa seperti Rendang Tok, Serunding, Bubur Lambuk, Lemang Bakar dan Ketupat yang dijamin membawa tetamu ke tempat yang nostalgia mengenang kembali zaman dahulu.

Noodle Station
Menyediakan pelbagai jenis mi seperti Nyonya Laksa Lemak, Assam Laksa, Mi Udang dan Wonton Mee Sup. Di  sini, pengunjung boleh memilih pilihan mi sendiri di mana tukang masak akan mencelupkannya ke dalam air mendidih sebelum menuangkan kuah pilihan yang panas dan topping  segar.

Nasi Station
Mempunyai 9 jenis hidangan nasi istimewa yang 'must try' dan yang terbaru Nasi Briyani Burung Puyuh. Hidangan nasi istimewa lain termasuk Nasi Bukhari, Nasi Hujan Panas, Rice Oriental, Nasi Minyak, Nasi Minyak, dan pilihan Timur Tengah seperti Nasi Mandi, Maqluba dan Kabsa akan dihidangkan secara bergilir. 

Satay Station
Local favourite starter. Sate ayam dan sate daging dimasak di atas panggangan arang yang dihidangkan dengan ketupat, timun, bawang dan sos kacang-kacangan.

Goreng-goreng Station
Menampilkan snek kegemaran rakyat Malaysia seperti Goreng Pisang, Cempedak Goreng, Keropok Lekor, Karipap, Ubi Keladi, Ubi Keledek dan banyak lagi.

Makanan yang dihidangkan di dalam The Resort Cafe tidak dilupakan. Terdapat pelbagai jenis juadah melayu seperti Sambal Udang Petai, Perut Lembu Masak Air Assam, Kupang Masak Merah Berserai and Ayam Masak Ala Gajus. 
Di Menara Salad, tumpuan utama ialah Ulam-ulaman tradisional yang menawarkan pelbagai pilihan tempatan seperti Kacang Botol, Petai, Daun Selom dan Jantung Pisang serta jeruk yang boleh dinikmati dengan sos seperti Sambal Belacan, Cencaluk dan Budu. Salad kegemaran seperti Ulam-ulam, Pasembur, Gado-gado, Miang Kham, Som Tam, Pecal Jawa dan Rojak Buah akan dihidangkan secara bergilir. 
Dessert Corner yang paling disukai ramai! Dulang pencuci mulut Melayu dan Nyonya buatan sendiri; pelbagai jenis agar-agar, puding, tapai ubi, buah Melaka, ubi kelapa, apam kelapa dan bubur. Kue lapis Sarawak akan dibentangkan di atas bufet dengan lapisan dan warna yang luar biasa, pelbagai kue raya dengan batang buruk, kuih siput, kuih bangkit, kuih rose, kuih karas, kuih semperit, kuih kapit, dodol; dan kegemaran seperti kuih Bingka @ Bangkang seperti bingka ubi kayu, bingka labu, bingka roti, bingka pandan, bingka tepung dan bingka kelapa.

The Resort Café terletak di lobi Sunway Resort Hotel & Spa . Bufet Ramadan akan bermula dari 6 Mei hingga 4 Jun 2019, bermula 6.30 malam hingga 10.30 malam. Bufet itu berharga RM188 nett bagi setiap orang dewasa dan RM98 nett bagi setiap kanak-kanak (berumur antara 6 hingga 12 tahun). Bagi mereka yang menjamu selera antara 6 hingga 9 Mei dan 1 hingga 4 Jun, terdapat harga bufet 40% untuk orang dewasa dan kanak-kanak; dan tawaran early bird RM138 nett setiap orang dewasa untuk mereka yang book awal sebelum 30 April 2019 untuk berbuka puasa di The Resort Cafe antara 10-31 Mei 2019.

Untuk tempahan berbuka puasa, 
Hubungi +60 3 7495 2009 / +60 37492 8000 atau e-mel ke srhs.bookfnb@sunwayhotels.com untuk mendapatkan tempat duduk pilihan dan / atau jadual. Tempahan awal digalakkan. 

Post a Comment

1 Comments

  1. pilihan makanan mengamcam. sedap nampak semuanya =D

    ReplyDelete