AirAsia new Inflight Menu - Santan Chicken Lasagne

Hi readers Aten!
Korang sihat? Sorry seminggu ni blog tak terupdate sebab Aten join Asean Media & Blogger Treasure Hunt (#AMBTH2017) . Salah satu tempat yang kitorang pergi ialah headquarters Air Asia, RedQ. Senang kata, ofis Air Asia. One fact yang korang kena tau pasal RedQ ni, dorang ni takkan sesenang bagi korang masuk saja-saja nak tengok. Jadi, media dan bloggers yang join #AMBTH2017 sangat bertuah kerana dapat masuk dan lihat dengan lebih dekat di dalam ofis AirAsia.
Yessss, as expected! Smart office dan mempunyai open space yang besar dan luas dan membolehkan pekerja AirAsia untuk berbasikal di dalam ruangan ofis mereka! 

Bangunan itu direka dengan mengutamakan ruang menarik untuk bertemu, bergaul dan idea kreatif diluahkan. Direka dengan estetika perindustrian, ruang edgy ini merangkumi 18,000 meter persegi dan menawarkan pelan terbuka, dengan atrium yang diliputi dalam turapan astro di mana beanbag berwarna-warni untuk menghasilkan idea yang bernas. Di ReQ juga terdapat bilik bertema diilhamkan oleh destinasi dari rangkaian luas syarikat penerbangan itu. Sementara itu, ruang istirahat menawarkan pemandangan yang menakjubkan dari burung-burung merah terang (kapal terbang) yang terbang dan mendarat.
Selain itu, kitorang semua berpeluang untuk merasa menu terbaru dari AirAsia iaitu Santan Chicken Lasagne. 
Lapisan sos tomato merah, ayam, sos krim putih, pasta kuning dan keju karamel coklat keemasan. Ia disertai dengan brokoli hijau, kacang Perancis dan lobak merah justeru menyempurnakan Santan Chicken Lasagne ini. Tekstur yang lembut dan berkrim membuatkan sesiapa yang memakannya akan jatuh cinta pada kunyahan yang pertama. 
Fun Facts mengenai Santan Chicken Lasagne :
  • Untuk perkembangan makanan ini, AirAsia telah mencuba pelbagai versi Chicken Lasagne dari restoran Itali di Malaysia sebelum memuktamadkan profil rasa untuk kapal mereka. Seperti kita sedia maklum sekarang ni terdapat banyak versi lasagne di pasaran pada masa ini seperti makanan laut, daging lembu atau lasagne kambing tetapi AirAsia memutuskan untuk memilih Chicken Lasagne kerana ia akan menjadi hidangan yang paling sesuai untuk semua penumpang Air Asia.
  • Untuk Lasagne Ayam ini, mereka menggunakan gabungan herba dan rempah-rempah seperti oregano, thyme, rosemary, daun bay dan buah pala untuk meningkatkan kualiti rasa makanan.
Chicken Lasagne Combo Meal :
Chicken Lasagne boleh didapati bermula 1 Julai 2017 pengenalan baru lanjutan kepelbagaian makanan panas (hot meals)yang boleh didapati daripada kempen Santan Combo Meal AirAsia. Para tetamu AirAsia kini boleh memilih dan menikmati makanan kegemaran mereka dari pelbagai pilihan apabila mereka menempah makanan mereka secara online di airasia.com. Semua Combo Meals datang dengan pilihan minuman percuma: minuman berkarbonat, air mineral atau kopi.

Harga Chicken Lasagne Combo Deal : 
Flights :
AK : MYR10
D7 : MYR18
Untuk maklumat lanjut mengenai Santan Chicken Lasagene, hubungi :

Post a Comment

1 Comments

  1. Saya tak pernah lagi order meals ni. Next time nak cuba. Tengok gambar dia macam sedap la pulak.

    ReplyDelete