Jom ke US Burger & Fries Fiesta !


Wow and wow and double WOW!

U.S. Potato Board telah melancarkan mereka punya US Burger & Fries Fiesta yang akan berlangsung dari 1 Mei 2016 hingga 31 Mei 2016US Burger & Fries Fiesta akan menampilkan 19 popular burger joints dan cafe di Lembah Klang dan mereka semua akan berkumpul dan menghasilkan ciptaan unik kentang U.S dan burger yang korang pun tak pernah tengok sebelum ni tau :O

Seperti kita sedia maklum, burger merupakan salah satu makanan segera yang amat digemari oleh orang Malaysia. Ehem ehemm malam2 kalau lapar, korang carik burger kan? :p Selain burger, fries pun menjadi salah satu makanan favourite lagi-lagi bila lepas dimasak panas-panas. Memang confirm tak carik lain dah lah. Well, Malaysian really know how to appreciate good fries :D



Antara sebab-sebab mengapa AS menghasilkan kentang goreng yang terbaik adalah suhu ideal yang semakin meningkat, rich soil, kemudahan pemprosesan dan generasi kepakaran. Kentang AS dihantar untuk pemprosesan mengandungi high " solids"dan kandungan gula yang rendah, adalah ciri-ciri penting untuk mencapai end product dengan penampilan yang diinginkan, rasa dan tekstur yang pasti memuaskan untuk semua :D

Penanam kentang AS menawarkan pemprosesan kentang berkualiti tinggi sepanjang tahun. Piawaian industri AS menuntut dan mesti memenuhi semua spesifikasi Pentadbiran Makanan dan Dadah dan USDA, membolehkan pemprosesan mewujudkan kentang yang berkualiti tinggi dan produk kentang sejuk beku selamat.


A true-blue burger-eater would tell you that the best embellishment to the whole burger-eating experience lies in the fries.

Memandangkan burger dan kentang goreng tidak dapat dipisahkan dan saling melengkapi untuk kepuasan gastronomi, pengguna di Malaysia mempunyai peluang untuk menikmati yang "burger terbaik berkhidmat dengan kentang goreng terbaik" melalui Fries US & Burger Fiesta. Wow!

Salah satu acara kemuncak Fiesta ini adalah bahawa ia memberi peluang kepada orang ramai untuk membiasakan diri mereka to the different U.S. fry varieties.  Many of these outlets are offering new cuts of U.S. fries for the first time. 

Outlets yang terlibat dalam US Burger & Fries Fiesta berasa gembira kerana diberi peluang untuk mempamerkan gabungan burger dan kentang AS kepada pelanggan mereka. Pasti korang takkan menyesal bila datang ke sini !

U.S. Potato Board berharap fiesta ini akan memberi peluang dan membuka mata kepada restoran yang mengambil bahagian untuk memperkenalkan kepada orang ramai. U.S. Potato Board berharap orang ramai yang akan melawat dan makan di restoran yang mengambil bahagian untuk mencuba gabungan burger dan kentang AS yang berbeza.




Okaykayyy bawah ni PALING BEST !
Akan ada satu contest di Instagram di mana 3 pemenang mingguan dengan gambar yang terbaik mereka menikmati promosi kentang AS dan burger akan memenangi hadiah wang tunai RM150 setiap minggu. Apa yang korang perlu lakukan adalah menghantar gambar anda dengan hashtag #USFries&BurgerFiesta


Bersedia untuk menikmati kentang goreng A.S. dan burger like never before! Untuk maklumat lanjut mengenai US Burger & Fries Fiesta, sila hubungi Kent Low atau Eddie Saw di (03) 8070-7216.

Antara outlets yang terlibat dengan US Burger & Fries Fiesta ;
Big Hug Burger, Brooklyn B-Venture, Chequers, Chequers, Choo Choo Chicken, Crazy Bites, Fatboy’s The Burger Bar, Hide & Seek Café, Junkyard Burger, KGB, Kulcat Bariror, Melur & Thyme, Mini Mini Café, My Burger Lab, The Card Café, The Grind Burger, The Burger Factory, Swensen Café, Carl’s JR and Tryst Café.

Jumpa di sana! Muah ciked :*

Post a Comment

7 Comments

  1. tengah semangat nak diet lik la de pula fiesta camni... ya ampun...

    ReplyDelete
  2. Where is this #USFries&BurgerFiesta gonna take place??? Looks like an interesting event!

    ReplyDelete
  3. where is this gonna take place? i think it's fun to go try out some yummy burgers

    ReplyDelete
  4. Long time never eat burger. This place look like burger heaven!

    ReplyDelete
  5. yummy! I would definitely join the fiesta!

    ReplyDelete
  6. sedapnya burger tu. nak2 kalau burger asli resepi US

    ReplyDelete
  7. What a great news for burger lover! Thanks for sharing. My dear will be happy if I tell him this.

    ReplyDelete