Beli Barang Basah Segar di Segi Fresh

Hi semua,
Aten nak tanya ni,
Kat mana korang beli barang dapur korang? Lain orang lain tempat kan. Ada yang pergi pasar borong, pasar malam, pasar tani. Betul tak? kalau Aten, bukan ketiga-tiga tu! Haaa, baca sampai habis tau.

Entry kali ni Aten nak share dengan korang kat mana Aten selalu beli barang dapur Aten. Asyik post pasal event je tak best jugak kan. Hehhehehe. Sekali sekala kena jugak share personal life Aten. Sejak-sejak ada Ammar ni, tak terlayan blog. Memang kena curi-curi masa update blog. Kadang-kadang tu dah separuh taip tu, Ammar nak berkepit. Lari dah mood. Memang unexpected betul bila dah ada anak ni. Semua kena pantas. Hahahah. 
Cuba teka ni kat mana?
Segi Fresh Balakong! Memandangkan Aten dok Balakong, memang ke sini je Aten singgah kalau nak beli barang dapur. Tak sampai 1 kilometer dah sampai sini. Hahahha. 

Kalau korang nak tau, barangan yang dijual di Segi Fresh ni bukan je diperolehi secara langsung daripada petani dan nelayan tapi pengeluar dari dalam dan di luar negara. Tu yang buat barangan Segi Fresh murah. Tak melibatkan orang tengah. Segi Fresh juga mengawal kualiti dan kesegaran produk termasuk dengan cara penyimpanan dan pengedaran kepada outlet lain dan juga kepada pengguna. Tu yang membuatkan Segi Fresh dekat di hati pengguna. 

Segi Fresh juga menawarkan servis membeli di atas talian. Kot kot la korang tak sempat nak membeli, korang beli online je kat portal dorang, Segi Fresh akan hantar ke rumah korang. Yang paling best, penghantaran ke rumah percuma je wehh! Tak penat dan menjimatkan masa. 
Tadi Aten beli ayam seekor. Encik suami teringin nak buat chicken buttermilk. So, beli barang-barang nak chicken buttermilk. Ikan pun ada beli siakap untuk buat masak 3 rasa. Fav Aten makan hari-hari pun takpe. Hahahha. Beli kambing dan itik untuk Feeq sebab dia hantu makan kambing dengan itik. Tu dia masak sendiri sebab bila Aten masak tak kena dengan tekak dia. Dah ajar selalu pun tak pass lagi. Hahaha. Beli buah sikit untuk snek petang Ammar. Selalu Aten beli oren dengan epal. Lemon buat air detox untuk singkirkan lelemak tersembunyi dalam badan Aten. Hahaha. Dah lama teringin nak minum air laici, beli la sekali air laici tin dari Trader's Choice. Ehh, 2 tin tak cukup rupanya time puasa2 ni. Kejap je habis minum sejuk2. Hahaha. So far, barangan dari Segi Fresh memang okay dan memuaskan.

What I like about Segi Fresh Balakong ialah parking yang disediakan. Banyak parking. Tak perlu nak pusing banyak-banyak kali nak carik parking. Segi Fresh Balakong ni takdelah besar macam supermarket lain. Tapi cukup dah nak beli kelengkapan dapur. Ruang antara barang basah yang lain pun besar. So, boleh angkut Ammar punya stroller sekali senang. Suami Aten tolak trolley, Aten tolak stroller Ammar. Kalau korang rajin tengok Facebook Page Segi Fresh, dorang akan post produk dorang yang ada promosi. Dah lah murah, ada promosi pulak. Bertambah-tambah murah jadinya. Hehehehe. Aten prefer beli di Segi Fresh berbanding pasar malam sebab susunan kat sini lebih teratur dan bersih. Nak bawak stroller Ammar pun takde masalah. Ni personal experience Aten lah. Hehehe. 

Untuk maklumat lanjut mengenai Segi Fresh, klik link media sosial dorang : 

Post a Comment

0 Comments