Belajar Lebih Seronok dengan Aliff & Amani AR Colouring Book Set

Haritu Aten berkesempatan ke Pesta Kanak-Kanak Islam Malaysia yang ke-7 di Space@U8 Shah Alam. First time Aten datang sini sebab quite jauh dari rumah. Tapi dah jadi mak mak ni kena la survey apa yang patut untuk education anak sendiri. Hehehe.
Antara banyak-banyak booth yang Aten tengok, ada satu booth yang buat Aten tertarik. Booth Aliff & Amani. Yang buat Aten tertarik ialah karakter Aliff dan Amani yang sangat comel dan pemilihan tema untuk karakter dorang. Biru dan Pink. Dedua warna fav Aten. Hahaha.
Rupanya Aliff & Amani dah 2 tahun wujud. Aten baru tau. Dulu takde anak, tak ambik kisah sangat pasal lagu-lagu belajar ni. Dah ada anak baru la tau macam-macam lagu ada. Semuanya bermanfaat.
That day ada pra pelancaran AR Colouring Book Set Aliff & Amani. Beruntung betul budak-budak yang lahir zaman teknologi canggih ni. Colouring book pun siap ada AR. Scan guna phone je timbul lukisan yang kita warna tu. Siap ada bunyi lagitu. Kalau macam ni, bukan budak-budak je teruja. Mak budak pun teruja. Hahaha.
Bagi Aten, AR ni merupakan satu inisiatif yang bijak untuk menarik minat kanak-kanak untuk belajar. Takde la bukak phone tengok kartun je kan. Hehehe.
Ni yang korang akan dapat bila beli Aliff & Amani AR Colouring Book Set. Ada 3 set buku. ABC, 123 dan Alif Ba Ta. Memandangkan ni buku warna, korang akan dapat pensil warna juga dan button badge dan fridge magnet. Korang boleh beli online. Just terjah Facebook dorang je. 

Selain itu, Aliff & Amani juga ada video animasi comel seperti doa-doa harian. Mudah dah kita nak didik anak-anak kita menghafal doa dan belajar ertinya. Kalau nak menghafal dengan ada lagu mesti cepat hafal kan. Hehehe.

Semoga anak-anak kita menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiinnn

Untuk maklumat lanjut mengenai Aliff & Amani,

Post a Comment

0 Comments