Buffet Ramadan @ Bangi Golf Resort

Ramadan bakal tiba tak lama lagi and here we are Media Preview Buffet Ramadan @ Restoran Bangi Golf Resort! :D

Mengambil keberkatan daripada bulan Ramadan tak lama lagi, Bangi Golf Resort mengajak orang ramai mengambil kesempatan untuk iftar sesama di bulan mulia ni.

Tarikan utama buat pengunjung sudah tentu seleksi buffet dengan lebih 200 jenis makanan daripada hidangan tradisional Melayu yang membangkitkan kenangan masakan ibu di kampung khususunya bagi masakan Melayu dan tradisional.  Bahan mentah yang digunakan ditanam sendiri dengan menggunakan konsep "Kebun dalam Bandar" seterusnya menjadikan ianya istimewa. 
Nasi kerabu bersama ulam-ulaman organik merupakan satu menu wajib yang korang kena cuba! Dimakan pula bersama serunding kelapa ikan, kuah sambal tumis, keropok ikan, ayam goreng berempah dan gabungan ulaman seperti bunga kantan, kubis bulat, ulam raja, daun selom, kacang panjang, budu beserta hirisan limau nipis dan cili pasti membuatkan korang makan bertambah! 
 Laksa Singapura
Ipoh Hor Fun
Sebagaimana tahun-tahun lepas, eksklusif sepanjang Ranadan adalah aroma Kambing Bakar yang dipanggang perlahan di atas api dan Sup Kambing Mamak menggamit selera pengunjung.
Sate ayam dan sate daging beserta Kueh Teow Goreng dan Mee Masak akan dimasak secara 'live' sepanjang bulan Ramadan. 
Nasi Ayam disediakan dengan menggunakan teknik yang sempurna. Ayam dipanggang secukupnya bersama-sama sos BBQ ala Oriental memberikan rasa empuk dan berjus, nasinya gebu, berkilai dan penuh rasa untuk dinikmati bersama sos kicap soya pekat dan sos cili buatan sendiri.
 Daging Kambing Masak Hitam Mamak
 Ayam Varuval
Kari Ikan Tenggiri
Sajian pasta kegemaran keluarga Spaghetti dan Penne dengan sos bolognese ayam atau carbonara.
Lautan pencuci mulut! Yessss banyak gilaaaa. Antaranya ialah Churros Sepanyol dengan Sos Coklat Pekat, Tiramisu Itali serta seleksi kuih muih Melayu termasuk kuih lapis, talam koko, talam cendol, kasui pandan, apam mekar, koci, seri muka pandan, kuih bakar hijau, bandung laici cheese cake, pina colada cheese cake, blueberry creme brulee cake, red velvet swiss roll, orange jaffa swiss roll, purple velvet, greem tea cheese cake, caramel blueberru filling cake, chocolate cake bersama choco crea,. pandan gula melaka mousse, orea cheese cake dan banyak lagi.

Sebagai penghilang dahaga, pilihannya adalah kordial mangga, kordial anggur, air tebu, soya ros, teh bunga, teh tarik, kopi dan teh serta buah-buahan
MAKAN SEENAKNYA, ELAK MEMBAZIR 
Untuk merealisasikan konsep sifar pembaziran, Restoran BGR akan bekerjasama dengan Food Aid Foundation dengan menyumbangkan lebihan makan daripada buffet Ramadan untuk diberikan kepada mereka yang memerlukan. 
Selain itu, Restoran BGR dengan kerjasama portal F8Buzz.com akan mewujudkan Kotak Sumbangan Iftar Sesama kepada mereka yang ingin menyumbangkan makanan dan pakaian kepada yang kurang bernasib baik.
Restoran Bangi Golf Resort juga menyediakan lebih 800 lot parkir percuma untuk pengunjung yang hadir. Surau Restoran Bangi Golf Resort juga kini lebih luas bagi menampung lebih ramai pengunjung dan bilangan kubikel tandas bertambah untuk mengelakkan beratur panjang demi keselesaan pengunjung.

Harga Buffet Ramadan Bangi Golf Resort
Dewasa = RM59.00 nett
Kanak-kanak = RM29.00 nett

Untuk maklumat lanjut, boleh check out dorang punya social media bawah ni :

Post a Comment

0 Comments