Buffet Ramadan @ Sunway Resort Hotel & Spa

Ramadhan ini, Sunway Resort Hotel & Spa meraikan campuran rasa dan aroma yang menarik di The Resort Café, yang menampilkan stesen gaya bazar indoor dan outdoor dengan live-action cooking dari Chef, mengingatkan suasana klasik bazar Ramadan yang terdapat di sekitar Malaysia semasa tempoh bulan puasa. Pelanggan yang hadir dapat menikmati banyak resipi nostalgia dan resipi baru untuk menarik bersama-sama di bufet ramadan The Resort Café, Sunway Resort Hotel & Spa setiap malam pada pukul 6.00 malam hingga 10.30 malam dari 17 Mei hingga 14 Jun 2018.
Memimpin lebih daripada 40 tukang masak untuk musim ini ialah Chef Mohamad Yatim dari Malaysia, Sous Chef Tournant dari The Resort Café. Chef Yatim yang mempunyai lebih dari 20 tahun pengalaman bekerja di hotel tempatan dan antarabangsa, akan memasak lebih 400 hidangan yang tidak berkesudahan untuk 29 hari sempena Ramadan. Pelanggan yang datang dapat menjangkakan suasana yang energik dengan aroma menarik dan gaya bazaar yang meriah.
9 kategori makanan utama iaitu Stesen Nasi yang memaparkan 15 jenis beras yang dimasak dalam pelbagai gaya termasuk Bamboo Briyani, Stesen Bakar di mana daging segar dan makanan laut akan dimasak on the spot untuk pelanggan, Stesen Sup termasuk sup Gearbox Turbo, Stesen Golek yang memaparkan kambing panggang keseluruhan, Stesen Noodle yang menyajikan pelbagai sup dan berasaskan berasaskan kuah, Stesen Kawah di mana mengandungi pelbagai jenis pilihan gulai menanti, Stesen Ulam-Ulaman menawarkan pelbagai pilihan tempatan dan buah jeruk yang boleh dinikmati dengan pelbagai pilihan Sambal, Stesen Goreng akan menghidangkan snek Malaysia dan Timur Tengah dan akhirnya, Stesen Pencuci mulut yang akan menampilkan pelbagai jenis masakan berasaskan durian serta kegemaran tradisional.
Stesen Nasi mempunyai 15 jenis hidangan nasi khas, Buluh Briyani - hidangan yang menarik bagi kebanyakan rakyat Malaysia dengan cara yang disediakan sangat menarik. Beras briyani bersama-sama dengan beberapa daging dan sayur-sayuran dimasukkan ke dalam tiub buluh yang telah dilapis dengan daun pisang, yang kemudiannya dimasak di atas api arang, memberikan rasa aromatik berasap yang enak. Hidangan nasi khusus lain termasuk Nasi Bukhari, Nasi Hujan Panas, Nasi Briyani Gum, Nasi Tomato, Nasi Kunyit Ayam, Nasi Minyak, Nasi Bukhara Buah Gajus, Nasi Ulam, Nasi Minyak Nenas, Nasi Beringin dan pilihan Persiapan Timur Tengah seperti Nasi Mandi, Maqluba, Kabsa dan Mesir Kushari.
Salah satu key highlight yang dapat dilihat pada bufet kali ni yang melengkapkan pelbagai nasi adalah hidangan popular di Melaka dan Johor iaitu Ekor Asam Pedas. Resepi buatan sendiri chef The Resort Cafe adalah hidangan yang terdiri daripada Oxtail yang kaya dengan air asam Pedas Gravy, kombinasi yang tepat dari kedua-dua pedas dan masam, ditambah dengan tomato segar dan bendi untuk menaikkan rasa.
Soup Station -The Resort Café’s Sup Gearbox Turbo kini kembali kerana permintaan oleh orang ramai dan popular menjadikan hidangan yang mesti dimiliki oleh The Resort Cafe tahun ini. Hidangan kegemaran ini dimasak di atas api perlahan selama 8 jam di dalam kawah besar dengan bauan yang sangat mengharumkan. Sup lain yang dapat dinikmati pengunjung termasuk Soto Ayam, Tom Yam, Sup Campur dan Lentil Soup.

Di Stesen Bakar, yang akan diletakkan di luar restoran, daging segar seperti Ayam, Daging, Kambing dan makanan laut seperti Ikan - Ikan Pari, Kembong, Siakap dan Selar - Sotong, Udang, Kupang, Kerang dan banyak lagi akan dipanggang oleh chef.
Stesen Golek akan menampilkan seekor kambing , di mana chef akan memotong daging secara langsung ke piring makan. Kambing itu diperap semalaman dengan hampir 25 rempah tempatan dan herba campuran seperti halia, bawang putih, serai, galangal, garam, masala, ketumbar, yogurt, daun pudina dan serbuk cumin sebelum dipanggang selama 4 jam untuk mengekalkan kelembapan, menghasilkan daging lembut dan juicy untuk pengunjung nikmati.

Pencinta mi juga turut menikmati pelbagai jenis mee di Stesen Noodle yang termasuk Mee Rojak, Mee Bandung Sumatra, Nyonya Laksa Lemak, Laksa Johor, Udang Udang, Wonton Mee Dry dan Pan Mee. Di sini, pengunjung boleh memilih pilihan mi sendiri di mana tukang masak akan mencelupkannya ke dalam air mendidih sebelum menuangkan sup pilihan korang dan topping dengan hiasan segar.

Stesen Kawah mempunyai pilihan Gulai Kawah yang akan dihidangkan di luar restoran dengan pemilihan 2 Gulai Kawah disediakan setiap malam dari jenis lapan 8 rotasi. Gulai Kawah terdiri daripada Gulai Utara Ikan Dengan Bendi, Gulai Tulang Rawan, Gulai Ketam Dengan Nenas, Gulai Ayam Lengkuas, Gulai Ayam Pedas, Gulai Nangka pedas, Gulai Ayam Bersama Kentang, Gulai Ikan Kembung Gulai Ikan Merah, Gulai Sotong Cili Hijau dan Gulai Kambing Bagar
Stesen Ulam-ulaman akan mempunyai pelbagai pilihan tempatan seperti Kacang Botol, Petai, Daun Selom, Pucuk Ubi, Daun Pegaga, Ulam Raja, Jering, Jantung Pisang serta buah jeruk yang boleh dinikmati dengan pelbagai pilihan Sambal. Kerabu juga akan menjadi tumpuan di stesen ini dengan pilihan asli seperti Kerabu Pucuk Paku, Kerabu Jantung Pisang dan Kerabu Ulam Raja. Setiap hari juga akan melihat putaran salad Asia kegemaran seperti Pasembur, Gado-gado, Miang Kham, Som Tam, Pecal Jawa dan Rojak Buah.

Stesen Goreng akan menampilkan sesetengah snek masa kegemaran rakyat Malaysia seperti Goreng Pisang, Cempedak Goreng, Keropok Lekor, Karipap, Ubi Goreng dan banyak lagi. Pengunjung juga boleh menikmati pelbagai makanan ringan Arab seperti Kibbeh, Falafel, Sambousek dan Brik.
Stesen Dessert - stesen wajib korang kea singgah! terutamanya bagi pencinta durian di mana pelbagai pencuci mulut istimewa durian seperti Durian Ice Kacang, Durian Cheesecake, Durian Cake, Pengat Durian, Durian Smoothie, Durian Pudding, Durian Wajik, Durian Pulut, Durian Pizza dan Durian Ice Cream boleh dinikmati termasuk dulang pencuci mulut Melayu dan Nyonya buatan sendiri; pelbagai jenis agar-agar, puding dan bubur. Kuih lapis Sarawak akan dibentangkan pada bufet dengan lapisan dan warna yang luar biasa, pelbagai kuih raya dengan batang baruk, kuih siput, kuih bangkit, kuih rose, kuih karas, kuih semperit, kuih kapit, dodol; dan kegemaran seperti kuih Bingka @ Bangkang seperti bingka ubi kayu, bingka labu, bingka roti, bingka pandan, bingka tepung dan bingka kelapa.
HARGA BIASA BUFFET RAMADAN
24 Mei hingga 10 Jun 2018
Dewasa : RM178 nett
Kanak-kanak : RM98 nett ((berumur antara 6 hingga 12 tahun)
Warga emas : RM108 nett

HARGA PROMOSI KHAS / TARIKH TERHAD
17 Mei - 23 Mei 2018 dan 11 Jun - 14 Jun 2018 | RM98nett sahaja
Harga promosi khas sebanyak RM98 nett boleh didapati dari 17 Mei hingga 23 Mei 2017 dan dari 11 Jun hingga 14 Jun 2018. Harga biasa RM178 nett bagi setiap orang boleh digunakan dari 24 Mei hingga 10 Jun 2018. Terma dan syarat dikenakan.

HARI RAYA WEEKEND
15 Jun - 16 Jun 2018 | RM98nett sahaja
Semasa Hari Raya Aidilfitri, pengunjung boleh meraikan bersama-sama keluarga dan kawan-kawan di The Resort Café di mana makan malam bufet disediakan pada harga RM98 nett bagi setiap orang dewasa dan RM68 nett bagi setiap kanak-kanak pada 15 Jun dan 16 Jun 2018, bermula dari 6.30 malam hingga 10.30 malam. Tertakluk kepada terma dan syarat.

GROUP DINING/ PRIVATE EVENTS
Untuk group dining sebanyak 100 orang atau lebih, Sunway Resort Hotel & Spa menawarkan menu bufet yang disesuaikan khas untuk mereka yang berminat. Acara peribadi boleh dianjurkan di Grand Lagoon Ballroom yang bebas tiang yang boleh memuatkan lebih 2,200 orang, atau di mana-mana bilik fungsi 62 lain di Hotel. Menu bufet dihargai mengikut pilihan bufet.

Untuk maklumat lanjut mengenai buffet ramadan di Sunway Resort Hotel & Spa, follow :
Contact : +60 3 7495 2009

Post a Comment

0 Comments