Blockchains.My (BCMY) Meet Up Summit 2018

Baru-baru ni Aten berkesempatan untuk sama-sama join Blockchains.My (BCMY) Meet Up Summit 2018 yang diadakan di Sunway Pyramid Convention Centre. Percaya atau tak,  acara ni dihadiri oleh 2,500 orang! Korang pernah dengar mengenai Blockchains.My (BCMY) ?

Blockchains.My (BCMY) ialah teknologi kewangan (FinTech-Finance Technology masa akan datang) merupakan penyelesaian mudah alih yang menawarkan ciri-ciri pembayaran pedagang dan mata wang digital. Penyelesaian mudah alih yang dikenali sebagai E-wallet ini dilengkapi dengan pembayaran E-mudah. Ianya cepat, selamat digunakan dan dilengkapi dengan teknologi blockchain, memberikan pengguna keupayaan untuk menyimpan dan memindahkan aset serta-merta di seluruh dunia.

Apa itu Blockchain?
Untuk mereka yang tidak tahu, Blockchain ialah lejar dalam talian yang diedarkan yang merekodkan setiap urusniaga dengan mata wang digital. Ini adalah inovasi yang membantu menyelesaikan masalah pengeluaran wang berganda kerana setiap transaksi yang direkodkan dirahsiakan dengan kriptografi dan datanya telah terbukti tidak dapat dipadamkan. Salah satu kelebihan teknologi ini ialah ia merekodkan semua data dalam cara yang selamat dan telus.

BCMY ialah E-wallet utama untuk Dinar Coin (DNC), aset kripto yang berdasarkan kepada nilai emas semasa.  Ini memberi peluang kepada pengguna BCMY untuk menyimpan nilai emas sebenar dalam dompet mereka. Apa yang membuatkan E-wallet BCMY unik ialah kerana E-wallet ini menggunakan NFC yang boleh menyimpan pelbagai aset termasuk DNC offline menjadikannya ianya lebih selamat untuk pengguna. BCMY diadakan bertujuan memperluaskan rangkaian perkhidmatannya dengan mewujudkan satu landasan untuk pedagang yang pengguna hanya perlu menggunakan kad NFC untuk membeli barangan dan perkhidmatan.
Pengasas BCMY Pte Ltd, Dato 'Azrainuddin bin Zainal telah diberi peluang untuk menjadi penceramah dalam pelbagai acara seperti Sidang Kemuncak Blockchain Dunia di Dubai serta World Blockchain Forum di London. Melalui kejayaannya, Dato 'Azrainuddin bin Zainal telah mengendalikan BCMY Meet Up Summit 2018 untuk meraikan pertumbuhannya serta menyediakan landasan untuk pengguna dan peminat matawang digital untuk bertemu, mendengar, belajar dan mengumpulkan orang dari seluruh dunia dan mewujudkan landasan untuk menyebarkan pengetahuan yang lebih mengenai teknologi blockchain dan matawang digital.

BCMY telah bekerjasama dengan beberapa universiti awam seperti UTM dan UUM bersama-sama dengan ahli akademik terkemuka untuk meningkatkan kesedaran mengenai perkara ini supaya lebih ramai dapat terlibat dalam membentuk masa hadapan. 
Salah satu sesi yang dinantikan di BCMY Meet Up Summit 2018 ialah pembentangan untuk menerangkan lebih lanjut mengenai teknologi revolusi serta memberikan gambaran tentang produk dan platform baru BCMY yang akan diberikan oleh Dato 'Azrainuddin bin Zainal. Perbincangan panel akan menjadikan sebahagian daripada agenda bermanfaat. Topik perbincangan adalah 'Keuntungan dari Cryptocurrencies & Teknologi Blockchain dalam Ekosistem Kita'. Kepakaran barisan panel adalah dari bidang undang-undang akademik iaitu pengguna utama matawang digital dari seluruh dunia. Barisan panel yang terlibat ialah Encik Nizam Ismail, rakan kongsi RHT Law Taylorwessing Singapura; Dr Rahayu, Pensyarah Kanan & Perunding, Sekolah Perniagaan Antarabangsa Azman Hashim, Universiti Teknologi Malaysia; Cik Pandu W Sastrowardoyo, Pengerusi Lembaga Pengarah Zoo Blockchain dari Indonesia dan pengasas Pengasas BCMY Pte Ltd, Dato 'Azrainuddin bin Zainal. Di akhir pembentangan ini, mereka yang hadir mendapat pemahaman serta maklumat yang mendalam, pertukaran pemikiran intelektual dan perspektif yang menyegarkan dari ahli panel.
Untuk maklumat lanjut mengenai Blockchains.My, 

Post a Comment

0 Comments