Manfaat Pengambilan US Highbush Blueberry

U.S. Highbush Blueberries dari Amerika Syarikat yang merupakan blueberries yang paling popular dalam kalangan pengguna Malaysia dilancarkan baru-baru ni dan sekarang memang musim blueberries sehingga Oktober. Ianya adalah masa yang sempurna selaras dengan Bulan Blueberry Kebangsaan (National Blueberry Month) pada bulan Julai.

Tumbuh dan dituai oleh petani di bawah US Blueberry Highbush Council, mereka telah membuktikan bahawa ada kekuatan dalam bilangan dengan usaha bersama dalam Penyelidikan, penternakan dan sains penanaman, teknologi terkemuka yang telah menghasilkan blueberries unggul dianggap terbaik di dunia.
"Little Blue Dynamo" mempunyai salah satu kapasiti antioksida tertinggi di kalangan semua buah-buahan dan sayur-sayuran. Fakta yang menarik, anthocyanin dan bioflavonoid di blueberry lebih berkuasa daripada yang terdapat dalam wain merah. Dianggap sebagai superfood kerana manfaatnya yang elok untuk kita.  Blueberry nutrien-padat ini mengandungi hanya mempunyai80 kalori dalam satu cawan.

Manfaat Pengambilan Buah Blueberry :
  • Berjus, lazat, dan serba boleh dinikmati sendiri atau disediakan dalam hidangan
  • Membantu mengawal paras gula darah
  • Mempunyai manfaat untuk kesihatan otak, menyembuhkan sel-sel otak yang rosak dan meningkatkan memori kognitif
  • Melawan kanser
  • Membantu kesihatan mata dan penglihatan yang lebih baik
  • Membantu meningkatkan fungsi insulin
  • Mengurangkan tahap lipid darah
  • Membantu mengurangkan lemak perut
  • Membantu mengurangkan lemak perut.

Bersempena dengan pelancaran Blueberry UB Highbush, Pakar Pemakanan dan Chef Selebriti, Alexandra Prabaharan menunjukkan dua resipi mudah yang merupakan antara kegemaran
Rakyat Malaysia, Pancake Blueberry dengan Caramel Blueberry di AEON, One Utama Shopping Centre mempamerkan rasa blueberry dan manfaat untuk kesihatan tubuh badan kita. Jumlah antioksidan, serta dengan Vitamin C, mineral seperti Kalium, besi, mangan yang membantu dalam pengurusan penyakit anti-radang. 
Bercakap pada pelancaran itu, Phornthip Poolprasert, Pengurus Pasaran Asia Tenggara untuk Majlis Blueberry Highbush AS berkata bahawa Blueberry Highbush A.S. adalah Blueberries pilihan untuk rakyat Malaysia kerana kesegaran buah, rasa unggul dan kualiti yang konsisten. 
Di Malaysia, Blueberry Highbush AS diimport oleh beberapa pengimport dan Euro-Atlantic menjadi pemain utama kerana mereka adalah pengimport dan pengedar utama Buah-buahan istimewa, sayur-sayuran dan hasil laut. Pengguna boleh menikmati promosi istimewa di semua kedai AEON di mana setiap paket 125gm US Highbush Blueberry akan dijual pada harga RM8.90 hingga 30 Julai 2017.

Post a Comment

0 Comments