Amalkan Gaya Hidup Sihat dengan Qigong di The Violet Flame, Bangsar

Qigong?
Aten sure ramai yang taktau mengenai Qigong ni kan. Aten pun taktau. Tapi Alhamdulillah haritu Aten dan 2 rakan blogger Atendijemput untuk belajar mengenai Qigong dan cara untuk mempraktikkan . Walaupun hanya mengambil masa tak sampai 2 jam tapi pelbagai ilmu menarik Aten dapat dan tahu.
Qigong merupakan sistem penjagaan kesihatan Cina purba yang mengintegrasikan postur fizikal, teknik pernafasan dan fokus kita. Perkataan Qigong (Chi Kung) terdiri daripada dua perkataan Cina. Qi dilafazkan chee dan biasanya diterjemahkan dan bermaksud tenaga kehidupan atau tenaga yang mengalir melalui segala sesuatu di alam semesta.
Latihan Qigong yang kitorang buat ialah di The Violet Flame, Bangsar. Guru yang mengajar kitorang Qigong ialah Mirjana Malignon. Beliau telah menjadi pengamal tenaga sejak tahun 1987 dan sekarang Mirjana Malignon terkenal dengan penguasaan amalan penyembuhan Tai Ji Quan, Qigong dan Reiki. Beliau juga adalah seorang pengikut Raja Yoga. Beliau percaya bahawa untuk menyembuhkan orang lain adalah untuk menyembuhkan diri sendiri. Itulah sebabnya dia sentiasa bermotivasi untuk membuat kehidupan beliau di Violet Flame yang lebih baik. 
Di The Violet Flame Bangsar, Mirjana Malignon akan mengajar mengenai langkah-langkah dan rutin mudah untuk kita amalkan untuk membuatkan kita merasa selesa dengan diri kita. Perubahan yang begitu lembut tetapi keputusan adalah begitu besar mungkin mengejutkan kita semua . Mirjana akan berkongsi tentang pengetahuan yang beliau kaji dan meletakkan bersama-sama dengan cara yang moden supaya kita semua tidak perlu menghabiskan masa seharian kita atau perlu duduk di dalam gua dan bermeditasi untuk melakukan perubahan yang positif dalam diri. Mirjana akan mengajar kita teknik penafasan dan cara fokus yang betul dan juga membetulkan postur badan kita. 
The Ultimate Energy Flow System akan membantu kita semua menghidupkan segala-galanya yang kita boleh dalam badan, minda dan semangat kita serta mewujudkan lebih banyak dan lebih harmoni dan kegembiraan dalam hidup kita semua. Menarik kan? Ianya cara mudah untuk kekal muda, sihat, kelihatan hebat. 
Kebaikan melakukan Qigong
  1. Badan lebih kuat dan sihat dengan peningkatan stamina / kekuatan dan daya hidup. Percaya atau tidak, dengan Qigong juga boleh mengurangkan berat badan. Semua ini dengan minimum dos aliran tenaga sahaja. Kita akan kelihatan hebat dan berasa hebat melalui kuasa tenaga Qigong.
  2. Fikiran lebih jelas dan lebih tenang yang akan membantu kita melakukan lebih banyak perkara dalam masa yang singkat. Kita akan dapat memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang betul dan menghapuskan perkara-perkara yang membuang masa. Ianya akan memudahkan kita untuk menyelesaikan masalah kita.
  3. Meningkat karisma dan keyakinan dalam diri kita! Kita akan belajar untuk mengakses lebih banyak kejayaan dan kebahagiaan. Dengan rutin Qigong, ianya membantu mengembangkan kerjaya yang lebih makmur, hubungan yang harmoni, dan kewangan yang banyak!

Untuk maklumat lanjut mengenai Qigong, hubungi ,
7, Jalan Riong, Off Jalan Maarof, Bangsar
Kuala Lumpur, Malaysia
Contact : 03-2282 9868

Post a Comment

0 Comments