Symphony Life That 70's Run

Minggu lepas Aten dah rakan blogger lain join Symphony Life That 70's Run. Walaupun lahir lagi lambat dari tahun 70-an, nak merasa jugak kan suasana berada di tahun 70-an ni. Hehehehe. 
Percaya atau tidak, seramai 1,035 peminat kecergasan telah mengambil bahagian dalam acara larian Symphony Life That 70's Run di Taman Tasik Prima, Puchong.
Ramai peserta berpakaian bertemakan tahun 70-an tak kira muda atau tua, lelaki atau perempuan mengambil bahagian dalam 5.8 km larian. Mereka menari bersama-sama dengan lagu-lagu 70-an di dua checkpoint sebelum membuat tuntutan pingat retro di garisan penamat. Selepas larian, semua orang berpeluang merasa sampel pelbagai makanan dan minuman dihidangkan di pesta mini dan mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti menarik lain yang dirancang untuk acara tersebut.
Tan Sri Azman Yahya, Pengerusi Eksekutif Symphony Life Berhad, melepaskan peserta larian pada 7.30 pagi. Kemain semua berwarna-warni. Seronok! Hehehe
Cantik kan? *.*
Lebih daripada 10 trak makanan dan vendor hadir untuk berkhidmat kepada peserta dan orang awam. Pemeriksaan kesihatan percuma juga disediakan oleh Kolej Universiti Lincoln. Pemeriksaan yang ada termasuk diabetes, BMI dan juga tekanan darah. Yayasan Artritis Malaysia (AFM) juga menyokong acara dan pameran untuk meningkatkan kesedaran mengenai artritis.
Selain itu, pelbagai aktiviti menghiburkan seperti meniup gelembung gergasi (giant bubble), adanya badut yang melayan kanak-kanak dengan memberi belon, taman permainan kembung (inflatable playground), lukisan muka, bengkel mewarna, dan gerai foto untuk bergambar juga disediakan untuk seluruh keluarga untuk dinikmati.
Aktiviti-aktiviti di atas pentas bermula dengan pemilihan anugerah peserta terbaik berpakaian, di mana Abu Azmir Kassim mengambil mahkota bagi kategori lelaki, manakala Samantha Sharminie dan Dinesh Roshaut memenangi kategori wanita dan kanak-kanak masing-masing. Mereka memenangi bernilai RM800 baucar Parksons, yang ditaja oleh Golden Prima Builders Sdn. Bhd.
Para peserta juga telah mengambil bahagian dalam beberapa permainan mini dan pertandingan, dan cabutan bertuah dengan hadiah bernilai sehingga RM10, 000 untuk dimenangi. Hadiah-hadiah utama termasuk TV, basikal, telefon pintar, tablet, dan banyak lagi.
Dengan sokongan semua orang, Symphony Life Berhad,  That 70's  Run habis dengan jayanya dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta, penaja dan rakan kongsi, termasuk Garmin Malaysia, Salonpas, Eagle Brand, Tongee, Hung Fuk Tong, Sunway Lagoon, Berjalan Magazine Malaysia, Ultron, Z kecergasan, Kolej Universiti Lincoln, Arthritis Foundation Malaysia, Ideamax, RunningEvents.my, Physiotheraphy Pusat Getwell dan banyak lagi.

Symphony Life Berhad mempunyai kehadiran yang baik di kawasan Taman Tasik Prima dan mereka akan terus meningkatkan perbandaran dengan pelbagai perkembangan moden. Satu contoh yang baik adalah premium mereka, ketumpatan yang rendah Elevia Residence. Terdapat hanya 34 unit 3 vila tingkat dengan setiap rumah berhadapan taman linear yang dilengkapi dengan lif persendirian dan 128 unit kondominium dengan 3 lif yang disediakan untuk 6 unit kondominium setiap tingkat. Projek ini dijangka siap pada S3 2017. Perkembangan ini ditambah pula dengan pusat membeli-belah tasik yang akan datang, akan menambah banyak kerancakan untuk kejiranan. Satu kelebihan adalah pertukaran baru untuk Taman Tasik Prima yang dibuat dalam perjalanan ke bahagian ini Puchong agak mudah.

Post a Comment

0 Comments