Buffet Ramadhan @ Hotel Equatorial Melaka


Hi kesayangan Aten !

Buat apa tu? Harini puasa tak? Dah tau nak buka puasa kt mana? 

Entri kali ni Aten nak cerita tentang satu buffet Ramadhan di Hotel Equatorial Melaka. Melaka - KL takde lah jauh mana. Lagi-lagi kalau Aten yang drive. Hekhek.

Korang mesti tau kan mengenai Hotel Equatorial Melaka?
Hotel Equatorial Melaka yang serba lengkap dengan semua benda. Mall sebelah je weh. Jalan kaki je kot. Fuhhh! Aten jakun sikit lah sebab first time datang sini. Hahahah. Thanks Hotel Equatorial Melaka sebab invite Aten. Heheheh



Buffet Ramadhan Hotel Equatorial Mesra terletak di Resthouse Café, yang terletak di tingkat bawah, akan menampilkan 200 hidangan gaya-rumah tradisional setiap malam dalam hidangan bufet yang luas dan gerai-gerai dan memasak secara langsung.



Eksekutif Chef Dato Pari Subramanian dan pasukannya telah mereka menu khas yang berlainan setiap hari untuk mempamerkan hidangan yang menarik, termasuk Daging Hitam Manis, Sop Ekor Berempah, Ayam Tomata Mahsuri Berkacang, Kambing Masak Merak, Sotong Goreng Kunyit, Nasi Bukhari, Ikan Tenggiri Masak lemak Cili Padi. Bubur Lambuk.

Jom jom tengok gambar bawah ni. Hehehe


















Tarikan termasuk kambing panggang yang dihidangkan dengan nasi kapsa dan sos lada hitam dan sos pudina, sate, lemang dan nasi ayam popular di Hotel, dihidangkan setiap hari, dalam tempoh Ramadhan.









Pencuci mulut yang berwarna-warni dan pelbagai kuih Melayu :D



Pengunjung akan didendangkan oleh pemuzik Ghazal menampilkan lagu-lagu Melayu tradisional.

Buffet bermula sepanjang bulan seluruh Ramadhan bermula dari 6 Jun hingga 5 Julai 2016, dan dijual pada harga RM93.00 untuk dewasa dan RM44.00 untuk kanak-kanak di bawah 12. Balik Kampung Fiesta Bufet Makan Malam di Hotel Equatorial Melaka akan dihidangkan dari 7.00 petang hingga 10.00 malam.

Untuk pendaftaran awal, tawaran khas RM70.00nett setiap orang dewasa akan diberikan pada 6, 7,8 dan 9 Jun dan pada 3,4 dan 5 Julai 2016. Baucar makan malam Balik Kampung Fiesta buffet kini boleh didapati hanya RM930.00nett setiap buku yang terdiri daripada 10 baucar dan ditambah 2 baucar percuma bernilai RM186.00nett.

Untuk maklumat lanjut, 
Contact no : 06-282 83333, ext. 3331/3130.

Post a Comment

1 Comments