Movie Review | Chappie ( 2015 )


Sinopsis Chappie :

Mengisahkan tentang penciptaan robot yang telah menggantikan polis untuk menjaga keamanan negara yang diberi nama Droid yang dicipta oleh Deon. Dalam satu kejadian, satu droid yang diberi nama Scout 22 telah musnah. Deon telah meletakkan satu program baru di dalam badan Droid Scout 22. Scout 22 telah diberikan nama sebagai Chappie ( yang bermaksud budak ) dan menjadi robot pertama yang berkeupayaan untuk berfikir dan mempunyai perasaan.

Trailer Chappie :


Review Aten :

Best ! Best gila ! Comel gilaaaaaaaa Chappie. Bayangkan seorang budak versi robot. Ada perasaan lagitu. Boleh fikir lagi. Memang la mengarut. Nama pun dah movie kan. Layankan je lahh. Tapi memang best. Aten pun teringin nak Chappie satu :D hehehe. Jalan cerita dia takde lah komplikated sangat. Cuma movie ni utk tontonan 18 tahun ke atas je. Sebab ada sedikit keganasan yang berlaku utk membuatkan movie ni nampak lagi 'wow!' Hee. Dari 10 bintang Aten bagi 9 bintang ! Yeayyyy. Rasa macam nak tgk lagi jeee. Jom jom g tgk lagi ! :D

0 comment... add one now