Timun Tikus ! :O


Pernah dengar word timun tikus? Apeeeeee? TIMUN TIKUS? :3

First timeeeee laa Aten jumpa timun tikus ni haa. Ingatkan timun ada satu jenis jeee. Rupa-rupanya banyak jenis. Kuikui.

Aten jumpa timun tikus ni masa bercuti haritu kt Lumut. Nak g lunch kt luar. Pusing-pusing masuk 1 kedai ni. Tgk lauk dlu. Jumpa la kedai yang nak dimakan. Tengok bahagian ulam kot kot ada timun. Yesss Aten hantu timun. Sedap wehh makan timun yg baru keluar fridge. Makan cmtu jeee.

Try amek timun tikus and makan. Not bad rasanya. Lagi rangup dari timun biasa tu. Takya potong2 dah sebab saiz dia memang kecik. Hehehe. Bijik dia kt dalam tu bukan kaler putih mcm timun biasa tp bijik dia kaler pink-pink sket. 

Tapi kt KL jarang jumpa timun tikus ni. Nama pun timun tikus. TIMUN TIKUS? Gulp! :3 Nak makan pun pikir byk kali. Kahkah. Kenapa dia panggil timun tikus? Aherher taktau lahhh :3

5 comments.. read them below or add one

Ezy Loy Ezy Loy 24 February, 2015
comel pulak timun tikus ni.. ihiks..
Yan Ty Yan Ty 24 February, 2015
tak pernah pula dgr.. kiut!
Eny Abdullah Eny Abdullah 24 February, 2015
selalu jumpa kat rumah mak mentua... sampai sekrang tak makan sebab ada nama tikus tu heheheh
Sam Yatie Sam Yatie 24 February, 2015
selalu makan timun tikus nie, lebih sedap dan rangup drp yang biasa kita makan...
Jom Singgah Sini
akubiomed akubiomed 24 February, 2015
Fobia betul baca perkataan tikus. Teringkatkan penyakit kencing tikus.